درباره ما

پیتر دراکر می گوید:

 “Today knowledge has power. It controls access to opportunity and advancement. Knowledge has to be improved, challenged ‌and increased constantly, or it vanishes. ” (Peter Drucker 1909-2005)

 امروز دانش قدرت دارد. دسترسی به فرصت‌ها و پیشرفت‌ها را کنترل می‌کند. دانش باید به طور مداوم بهبود یابد، به چالش کشیده شود و افزایش یابد، در غیر این‌صورت ناپدید می‌شود.”(پیتر دراکر 1909-2005

 

 قبل‌تر از آن جمله ای منتسبت به فرانسیس بیکن (1597) هست گفته است:

 “knowledge is power. “

 دانش قدرت است.”

 

  و قبل از همه اینها حکیم ابوالقاسم فردوسی فرموده بودند:

 

   توانا بود هر که دانا بود      زدانش دل پیر برنا بود

 بنابراین بزرگان از دیر باز به اهمیت دانش در تصمیم گیری و تصمیم سازی درست پی برده بودند.

 

 در حوزه بازارگانی خارجی همانطور که می دانید قسمت عمده ای از صادارت ما به صورت سنتی انجام می‌شود و این موضوع در جهان پر رقابت امروزی و استانداردهایی که دائما در حال تغییر است، باعث شده تا حضور ما در بازار جهانی کم رنگ شده و نتوانیم به تغییرات بازار واکنش سریع و صحیح نشان بدهیم. برای حل این مشکل، مدیران و دست اندرکاران حوزه صادرات نیازمند دسترسی به اطلاعات درست و قابل اعتماد هستند. جمع‌آوری این داده ها و استخراج اطلاعات مفید و ارزشمند از آنها، کاری وقت‌گیر و بعضا پر‌هزینه است و جهت تصمیم‌سازی درست چاره‌ای جز این نیست که این هزینه پرداخت شود.

 

 فلیپ کاتلر پدر بازاریابی جهان در کتاب اصول بازاریابی به نکته مهمی اشاره کرده است: “تصمیم‌گیری درباره نوع محیط و حضور در بازار بین المللی، انتخاب راهبردهای ورود به بازار های هدف صادراتی و در نهایت سازماندهی بخش بازاریابی، موفقیت شرکت‌ها را برای ورود به بازارهای بین‌المللی تضمین می‌کند.“

 

 در تحلیل‌های بازاریابی از نخستین گامها تشخیص محیط است و نخستین مرحله در تشحیص محیط جمع‌آوری داده‌های صحیح و بروز می باشد. این داده‌ها دردی از ما دوا نمی کند مگر اینکه تبدیل به اطلاعات‌، دانش و در نهایت بینش و خرد شود. از طرفی کار مدیران، تصمیم‌سازی است و تصمیم درست، از اطلاعات درست استخراج می‌شود و از آنجا که در دنیای پیچیده امروزی با توجه به سرعت تغییرات، تصمیم‌گیری سریع و به‌موقع می‌تواند کلید موفقیت و پیروزی بر رقبا باشد. داشتن یک سامانه برای دریافت داده‌های صحیح و بروز کمک بزرگی به سرعت و دقت مدیران در تصمیم گیری‌های آتی خواهد داشت.

 

ما در گروه مشاورین راک و سامانه ManMap اعتقاد داریم  فعالان حوزه بازرگانی خارجی بیش از راهنمایی نیاز به وضوح دارند. به همین منظور جهت تهیه تصویری شفاف از وضعیت تجارت جهانی و همچنین تسریع فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و علاوره بر آن تسهیل ورود به بازارهای جهانی  با طراحی و پیاده‌سازی سامانه ManMap برآنیم تا  ضمن ترسیم مسیری روشن برای این عزیزان با جمع‌آوری دادهای و تحلیل آنها با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی انواع اطلاعات بروز و شفاف را در کمتر از چند دقیقه ارائه کرده تا ضمن حذف دغدغه‌های مربوط به جمع آوری داده‌ها، تصمیمات کلیدی و مهم خود را بر پایه داده‌های درست و صحیح با کمترین زمان و هزینه اتخاذ کنید.